Verslag Deventer Beursvloer 5 april.

Woensdag 5 april werd in Deventer voor de elfde maal de Beursvloer Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen georganiseerd. Op deze beursvloer kunnen bedrijven en instellingen elkaar ontmoeten om afspraken te maken. Zo kunnen we elkaar helpen. Als vertegenwoordigers van de stichting Elma zijn Samir en Holger naar de beursvloer gegaan.

Hebben wij afspraken kunnen maken? Ja, we gaan samenwerken met Multicopy. We gaan serieus kijken of we in hun pand een lezing met boekverkoop kunnen organiseren. Deze activiteit draagt bij aan een gezamenlijke wens om de verhoudingen in Deventer tussen vluchtelingen en Deventenaren te verbeteren. Fijn elkaar te ontmoeten Jeanette!

Natuurlijk willen we vaker ons verhaal kunnen vertellen en het boek kunnen verkopen. Dan ben je natuurlijk altijd op zoek naar mooie plekken om zo’n activiteit te houden! Een van de mooiste plekken in Deventer is het Vogeleiland en het paviljoen dat daar is. Shermal en Samir zien het helemaal zitten, dus hou onze agenda in de gaten, eerdaags gaat het daar gebeuren!

Met de stichting Vriendendiensten hebben we ook gesproken. Ook al hebben we nog geen concrete afspraak, we kunnen elkaar in voorkomende gevallen wel helpen. Ook dat is het resultaat van de beursvloer: elkaar informeren over wat je doet en afspreken elkaar makkelijk op te zoeken als we elkaar kunnen helpen of als we elkaar nodig hebben! Lori, succes met je activiteiten!

Tot slot hebben we gesproken met Annemarie van de Deventer Schouwburg. Op korte termijn zullen we daar niet actief zijn, maar onze ambities zijn groot. En daar hebben we elkaar over geïnformeerd. Als we doorgaan met de ambities en deze waarmaken, dan komt er wat moois aan in Deventer; een coproductie tussen de Deventer Schouwburg en de stichting Elma. Later meer hierover!

Al met al dank aan de organisatie van de Deventer Beursvloer. Voor de stichting Elma was het een aangename en nuttige avond! Volgend jaar komen we weer, en hopen we evenveel fijne ontmoetingen te hebben!