Deventer Boekenmarkt 2017 – 6 augustus 2017

Op zondag 6 augustus 2017 vindt in de boeken- en Hanzestad Deventer de 29e editie plaats van de Deventer Boekenmarkt. In totaal zijn 878 kramen gevuld met vele duizenden boeken: ruim 6 kilometer markt met deelname van gerenommeerde boekhandelaren en antiquariaten uit heel Nederland. De markt begint om 9.30 uur, maar al om 7.00 uur zijn er de eerste bezoekers.

De Deventer Boekenmarkt vindt jaarlijks plaats op de eerste zondag in augustus en wordt bezocht door ruim 130.000 personen. Door het grote aantal kramen is de Deventer Boekenmarkt uitgegroeid tot de grootste van Europa. De markt kenmerkt zich echter niet alleen door kwantiteit, maar ook door kwaliteit. Het aanbod varieert van kinderboeken tot poëzie, van literatuur tot strips, van kunst tot topografie.

Natuurlijk is ook het boek “Nederland door de ogen van een vluchteling” verkrijgbaar. En wel op de stand 610, van het Penninckhuis. Die stand staat vlakbij de bibliotheek op de Brink. We hopen op veel bezoekers, die dan met het (door Samir Maglajlic gesigneerde!) boek verder genieten van Deventer, de boekenmarkt en “Nederland door de ogen van een vluchteling”! En vergeet het niet; de opbrengst van het boek komt ten goede aan de kinderafdeling van het Deventer Ziekenhuis!